BMW 8 Series Coupe 2018: price, specs and release date

2018-09-17 14:23:05

BMW 8 Series Coupe 2018: price, specs and release date

Concorso d'Eleganza Villa d'Este to dla BMW szczególne wydarzenie. Odkąd w 1999 roku firma wzięła na siebie patronat nad tym najbardziej prestiżowym w świecie konkursem elegancji dla samochodów zabytkowych, stało się to święto dla bawarskiej marki i jej działów zajmujących się tzw. PR-em Heritage. Od tamtej pory, ten ekskluzywny patronat jest wspaniałą okazją do przypomnienia szerszej publiczności wartości związanych z historią BMW i jej wkładu w światową motoryzację. Dla europejskich firm przypominanie o konsekwentnej ciągłości osadzonej w czasie jest bardzo ważne, szczególnie gdy podgryzane są one przez względnie niedawno powstałe na dalekim wschodzie, coraz silniejsze, konkurencyjne marki. Wynikiem takiego myślenia, w którym teraźniejszość ma silne związki z historią, jest pokazywanie wizji przyszłości bezpośrednio z niej wnikających. Oznacza to prototypowe samochody inspirowane modelami z przeszłości, opracowywanymi specjalnie po to by być pokazanymi na brzegach jeziora Como, w cieniu ogromnych platanów i jednego z najbardziej luksusowych hoteli na świcie — Villi d'Este. Prawdziwe powody Choć to wszystko, co napisałem powyżej, nie jest nieprawdą, to prawdziwym powodem, dla którego tym razem pokazany prototyp BMW Serii 8 jest dla firmy niezwykle ważny, jest prozaiczna potrzeba rynkowa. W porównaniu do prototypów 328 Mille Miglia, BMW M1, 3.0 CSL i 2002 Turbo, wszystkich z dopiskiem Hommage, to BMW ma szanse już wkrótce doczekać się produkcji. Zgromadzeni w czwartek na terenie Spazio Villa Erba dziennikarze spekulowali, że wersja drogowa tego samochodu może być pokazana już na zbliżających się targach we Frankfurcie (BMW potwierdza produkcyjną wersję w 2018 r.). Nie ma w tym nic dziwnego. BMW Serii 7 jest już w połowie swojego życiowego cyklu (wkrótce lifting) i choć sprzedaż wzrasta, monachijska firma ma jeszcze wiele nisz do zagospodarowania. Nisz, które obecnie okupuje np. Mercedes-Benz z Klasą S Coupé i Kabriolet. Takiego, dużego i wygodnego samochodu GT BMW nie ma. Oczywiście jest Seria 6, ale to jest naturalnie odpowiednik Klasy E, czyli co drugiej taksówki na terenie Niemiec.


Autor: Seq Group